אחריות דירקטורים | ביטוח דירקטורים ונושאי משרה – ביטוח דירקטורים

ביטוח דירקטורים

 

בתור דירקטורים בחברה או נושאי משרה בתפקיד בכיר, וודאי נתקלתם בתביעות המוגשות כנגדכם או כנגד בעלי תפקידים במעמדכם . תביעות אלו נובעות מתוך הפעילות הניהולית של אותו נושא משרה והפעילות העסקית אשר הוא מבצע מסגרת תפקידו.

על מנת להגן על אותם דירקטורים ונושאי משרה ישנו "ביטוח דירקטורים". מדובר על ביטוח בו מבטיח לעצמו המבוטח שמירה על יציבותו הכלכלית , שלו ושל משפחתו במקרה בו יתבע.

ביטוח דירקטורים יכסה תביעות שהוגשו כנגד הדירקטור או נושא המשרה במשך תקופת הביטוח או אם נודע על התביעה רק בזמן הביטוח אך המקרה נעשה קודם לכן.

 

ביטוח דירטורים מתייחס לכל אותן התביעות שהוגשו בגין טעות מקצועית, השמטת עובדות , הצהרות לא נכונות או לא מדוייקות, רשלנות וכל הדבר המעיד על חוסר מקצועיות של נושא המשרה ואשר נעשה במסגרת תפקידו בחברה.

ביטוח דירקטורים מגן גם על דירקטורים ונושאי משרה אשר מבצעים את תפקידם בחברה אחרת מטעם הארגון בו הם עובדים.

 

ביטוח דירטורים מכסה הוצאות משפטיות , תביעות שהוגשו בתקופת הביטוח וכן כיסוי רטרואקטיבי על תביעות שמתייחסות לאירועים שקרו לפניי רכישת ביטוח דירקטורים וכי המבוטח לא ידע עליהם.

 

על דירקטורים ונושאי משרה בארגון מוטלת אחריות כבדה בשל תפקידים הבכיר , קבלת החלטות חשובות בארגון, מתן הוראות , הנחיות עבודה ועוד. כל אלה מחייבים את המנהלים בהפעלת שיקול דעת וידע מקצועי נרחב.

כל הפעילויות המקצועיות אותם מבצעים הדירקטורים, חושפות אותם לתביעות כספיות מהצד הנפגעים , שהם בדר"כ עובדים הכפופים להם.

 

לעיתים מדובר בתביעות בסכומים גבוהים ועל הדירקטור להיות מבוטח כדי לא להוציא את הסכומים הנ"ל מכיסו.

כמו כן , מלבד תשלום הפיצויים יהיה על המנהל לשלם כספי הוצאות משפטיות ומקרים מסויימים כל זה יכול להוביל לקריסה כלכלית התשפיע על הדירטור ועל משפחתו, לכן מאוד חשוב להיות מבוטח ולהבטיח ראש שקט במקרים כאלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *