דירות יוקרה בדמות דירת 5 חדרים בתל אביב

צעדים רבים ננקטים מצד הממשלה בארץ ישראל נגד רוכשי דירות היוקרה. קחו זאת בתוספת המשבר הכלכלי העולמי ואי הבהירות בנוגע לעולם הנדל"ן הישראלי וקבלו קשיי מכירה של דירות יוקרה ובייחוד דירת 5 חדרים בתל אביב. אולם, למרות זאת חברות הנדל"ן לא נרתעות וממשיכות לבנות ולעסוק בפרויקטים יוקרתיים ומפתים.

הדירות היקרות ביותר במגדלי היוקרה הינן הפנטהאוזים ואלו לרוב דירות 4 חדרים או דירת 5 חדרים ורובן עדיין עומדות על תילן ומחכות לקונה פוטנציאלי. אם כך, מדוע אנשים לא ממהרים לקנות דירות אלו? ובכן, טייקונים רבים נפלו ואלו שיכולים להרשות לעצמם לרכוש דירת 5 חדרים בתל אביב ומעלה, לא ממהרים לעשות זאת ולהשקיע הון בקניית דירה נוצצת שוודאי תעורר את קנאת הציבור.

דירת 5 חדרים בעיצוב אישי

בעקבות המשבר הנדל"ני, חברות נדל"ן רבות מעדיפות כעת להתפשר על הכנסותיהם למטרת יצירת גל נהירה של קונים פוטנציאלים וסוגרי עסקאות. לכן, חברות הנדל"ן מציעות לקהל הרחב בין היתר דירת 5 חדרים בתל אביב בעוד שרובן המוחץ לא גמורות כלל ואף ללא קירות פנימיים ועל רוכש הדירה לסיים את שלבי גימור הדירה ולחלק את החלל כרצונו. אם כן, הרעיון השיווקי מאחורי כך הוא מכירת דירה במצב המתאים לקונה ולמצבו הכלכלי, כך שבמקום לקבל דירה מוכנה ומרוהטת בכל טוב, הקונה מקבל חלל ריק שאותו יוכל לעצב במסגרת התקציב האישי שלו.

התחזקות השקל כגורם ראשי לירידה במכירת דירות יוקרה

יש כאלו שמפנים אצבע מאשימה כלפי השקל בעניין נפילת שוק מגורי היוקרה בישראל. אלו סוברים כי התחזקות השקל לעומת האירו והדולר וככל שהדולר יורד כך השקל מתחזק עוד ועוד ומחירה של דירת 5 חדרים בתל אביב שמתומחרת כמובן בדולרים תעלה הרבה יותר בשקל הישראלי בעקבות ירידה בשערי החליפין. בנוסף לכך, נראה כי הממשלה ממשיכה להקשות על תושביה ומגדילה את מס הרכישה והבנקים מוסיפים הגבלות על מסלולי מימון וכך נוצרת בועת נדל"ן מסיבית שמונעת מחברות הנדל"ן הגדולות מלהשתכר.

אם כן, למרות התחזיות הלא מזהירות עבור עולם הנדל"ן, חברות הבנייה עובדות על דרכים יצירתיות ליציאה מהמעגל הבעייתי שנוצר. מסתמן כי בעזרת דרכים אלו עולם הנדל"ן יתאושש לאיטו ויתייצב עד חזרתו למצב המשגשג בו היה בשנים האחרונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *