תיאטרון באר שבע – הפנינה של העיר

לאחרונה, נראה שנוצרת בבאר שבע אווירה של תרבות ופנאי יותר מאי פעם. אחת העדויות

לכך היא התיאטרון באר שבע, שהוא ללא ספק הפנינה של העיר. הנה מידע על התיאטרון, ההיסטוריה שלו וההצגות הרצות.

תאטרון באר שבע – באר שבע עיר תרבות

בתקופה האחרונה, נראה שבאר שבע מתחילה להצמיח חיים, ולאט לאט היא הופכת להיות עיר של תרבות ופנאי. אחת הסיבות לכך היא האוניברסיטה, שאליה מגיעים עשרות אלפי צעירים כל שנה, והם שמוסיפים לה אווירה צעירה. הסיבה השנייה היא תיאטרון באר שבע, שהוא ללא ספק אחת הפנינים של העיר, ואולי היפה ביותר.

תיאטרון באר שבע –  ההקמה

תיאטרון באר שבע הוקם בשנת 1973, מיוזמה של מרגלית סטנדר, נעמי בלומנטל ומר גרי בילו ז"ל, יחד עם תמיכה של ראש העיר דאז. לפני התיאטרון הזה, בירת הנגב הייתה שוממת למדי.

כל עונה, התיאטרון מפיק 5 הצגות שונות, שפורצות גם את גבולות באר שבע ומגיעות ליעדים שונים ברחבי הארץ, כולל התיאטראות הגדולים, ואף במוסדות חינוך. בהצגות שהתיאטרון מפיק, צופות שכבות שונות של האוכלוסייה- פוליטיקאים, אנשי תרבות מובילים, עיתונאים, מקבלי החלטות ועוד, לצד אנשים "פשוטים" מן השורה. נראה שתוכן ההצגות והסטייל שלהן מדבר אל כולם, ובגובה העיניים.

בתיאטרון יש בערך 30 שחקנים פעילים, שכולם סיימו לימודים בבתי ספר מקצועיים למשחק. כמו כן, יש עוד 70 עובדי במה והפקה. במרוצת השנים, התיאטרון טיפח וגידל יוצרים ושחקנים צעירים עם המון כישרון, שבהמשך הפכו להיות שמות גדולים בארץ בתחום המשחק.

התיאטרון מחויב לקהילה בכך שהוא משתף פעולה באופן עקבי עם גופים חברתיים וארגונים שונים, לרבות מועדוניות נוער, בתי ספר בשכונות מצוקה, ארגוני נכים ונכי צה"ל ועוד. כל אלה מקבלים הזדמנות לראות הצגות בתיאטרון במחירים מיוחדים.

החברתיות והקהילתיות של תיאטרון באר שבע באים לידי ביטוי גם במחלקה החינוכית שהוא מפעיל, שבה יש בערך 4 פרויקטים שונים כל שנת פעילות, שעוסקים באוכלוסיות מיוחדות והעצמה קבוצתית ואישית דרך הכלים של התיאטרון.

בתיאטרון יש גם סדנאות מחולקות לפי שכבות גיל- ילדים, נוער, סטודנטים ומבוגרים. יש גם קורסים שונים והשתלמויות, ביניהם קורס מורים וגמלאים וקורס החוויה התיאטרונית. ובנוסף לכל זה, יש גם קייטנות מיוחדות לכיתות א-ו ומחנה קיץ לנוער, ושתיהן עוסקות במשחק על הבמה. לאורך כל הקייטנה/המחנה, הילדים יעלו הצגות, עם התפאורה, התאורה וכל מה שמסביב. אם הילדים שלכם רוצים ללמוד את תורת המשחק ולהיות על הבמה, התיאטרון של באר שבע הוא מקום טוב לשלוח אותם אליו.

וכעת לגולת הכותרת, הסיבה העיקרית שלשמה התיאטרון הוקם, הלא היא ההצגות. בתיאטרון תוכלו לראות את "נישואים וחיות אחרות", "חברות הכי טובות", "משאלה אחת ימינה", "כפר" ועוד. מחיר כרטיס רגיל הוא 160 שקלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *