ערכי הקיימות | פיתוח בר קיימא | חזון קיימות – עקרונות הקיימות

ערכי הקיימות | פיתוח בר קיימא | חזון קיימות – עקרונות הקיימות 

 

לעקרונות הקיימות ישנם השפעה רבה על חיינו.

כיום יש צורך בעבודה רבה בכדי לשפר את איכות חיינו ואורח חיינו, אך למעשה עקרונות הקיימות הם צעד אחד משמעותי וגדול שמוביל אותנו לחיים שהם טובים יותר, מבחינה סביבתית, כלכלית, וחברתית.

ואכן אין ספק שאורח חיינו מושפע משינויים שהם סביבתיים כלכליים וחברתיים, אך הרבה אנשים לא יודעים שהוא למעשה משפיע גם עליהם.

 

בכדי שיהיו שינויים שהם טובים וחיוביים בשלושת התחומים הללו, אזי אנו צריכים להשקיע עבודה רבה, זמן ומחשבה. עקרונות הקיימות יכולים להשפיע על החיים שלנו במלא מובנים.

קיימות כמה השפעות ולכל אחת השלכות משלה.

 

בהשפעות כלכליות אנו יכולים לראות שהתנהלות לפי עקרונות הקיימות יכולים לעזור בהיבט כלכלי, אנשים רבים משתמשים בחשמל רב במהלך כל שעות היממה, בין אם זה בקיץ ובין אם זה בחורף, המזגן דולק שעות רבות ביממה, בחורף אנחנו גם מוסיפים לחשמל את המנגנון החשמלי של חימום המים של הדוד, מפני שהשמש לבד אינה מספיקה בכדי לחמם את המים, ועל כן חשבון המים שלנו גדל מאד.

 

אם אנחנו נצמצם את את ההיקף של צריכת החשמל אזי אנו גם נשלם פחות, כך זה גם לגבי המים.

אין ספק שהיתרונות של עקרונות הקיימות הם טובים גם למגזר הפרטי וגם למגזר העסקי, היתרונות חשובים גם ברמה האישית וגם ברמה הלאומית.

גם הממשלות מנסות להטמיע את כל העקרונות הללו של הקיימות, ואכן ניתן לראות שהם משקיעים סכומים רבים לשם כך.

 

מבחינת השפעות סביבתיות, השינוי שיכולים ליצור עקרונות הקיימות בהיבט סביבתי זה ברורים מאד, כאשר אנחנו שומרים על מקורות המים שלנו, על סביבה נקייה וכן משתמשים באנרגיה שהיא מתחדשת, כך למעשה הסביבה שלנו נפגעת פחות, ואנו מעניקים לעצמנו את האפשרות לחיות במקום נעים יותר, ובריא יותר.

 

צמצום בצריכת החשמל וכן שימוש מוגבר באנרגיה שהיא סולארית או בא הרוח זה יכול  בעצם להפחית ולהקטין את כל ההיקף של הנזקים הסביבתיים אשר אנו גורמים להם על ידי פעולות שאנו מקיימים ואי שמירה.

 

וכן השפעות חברתיות

כל ההשפעה החברתית של עקרונות הקיימות היא תוצאה של תופעות לוואי מההשפעות הקודמות.

כאשר ההוצאות הכלכליות הם קטנות יותר, כך האדם יכול לתפקד בצורה שהיא טובה יותר, וכך גם כל החברה מתנהלת באופן שהוא טוב יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *