מקררים – גדלים שונים למטרות שונות

 

עד שהתחלתי למלצר במסעדה יוקרתית חשבתי שמקררים יש רק לאוכל. ידעתי שהם מגיעים בגדלים שונים משום שכמות האוכל המוחזקת בבית שונה מכמות האוכל שיש במסעדה ובהתאם גודל המקררים ישתנה. רק לאחר שהתחלתי לעבוד במסעדה גיליתי שיש מקררים גם ליין. אני זוכרת שהייתה לי שיחה ארוכה עם מלצר היין (הידוע גם בכינוי שמקורו בצרפתית: סומלייה) במהלכה הסביר לי על החשיבות של שמירת היין בטמפרטורה מסוימת על מנת שלא יתחמם וישנה את טעמו. יתרה מכך, הוא אף עלול להתקלקל. הוא הציג בפניי את המקרר של היינות האדומים לעומת המקרר של היינות הלבנים והסביר שכמו מקררים למזון, גם ליינות הם מגיעים בגדלים שונים ולמטרות שונות.

הטמפרטורה של מקרר של יין אדום גבוהה יותר מטמפרטורה של מקרר של יין לבן, משום שאם מקררים יין אדום יותר מדיי זה סוגר את הטעמים שלו והופך אותו לפחות טעים מאשר יין אדום המוגש בטמפרטורה הנכונה. לעומת זאת, יין לבן אשר לא מקפידים לצנן אותו בטרם ההגשה ואף לא שומרים עליו מצונן, עלול לקבל טעם נוראי ובלתי נסבל. החשיבות של הגשת יין לבן קר היא מכרעת ולכן חשוב לדאוג שהמקרר בטמפרטורה הנדרשת. מאחר ומדינת ישראל חמה מאוד, גם יינות אדומים שמים פה במקרר. זאת בניגוד לאירופה שבה ניתן לשמור את היינות במרתף או אפילו בבית ולא יקרה להם דבר. מקררים ליינות מגיעים גם הם בגדלים שונים. כמו מקרר לאוכל, כך גם ליין.

לשימוש ביתי הם מגיעים בגדלים יחסים קטנים, המכילים ארבעה עד חמישה בקבוקים לעומת מסעדות אשר שם הם מגיעים בגדלים ממש גדולים ויכולים להכיל כמה עשרות של בקבוקים. במסעדה שבה עבדתי היה מקרר ליינות אדומים ומקרר ליינות לבנים וכל משמרת היינו עוברים על רשימה של בקבוקים שצריכים להיות בכל אחד מהם ווידאנו שיש את כל הבקבוקים לקראת המשמרת. אם היו יינות שהיו חסרים היינו מכינים רשימה למנהל המשמרת על מנת שיבדוק אם יש במלאי במחסן או שצריך להרים טלפון לספק ולבצע הזמנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *