מחפשים מסעדה טובה? -מסעדות

 

הגדרתה הטכנית, מושגית של מסעדה היא היכל בו מוגש אוכל ומשקאות, אך מעבר להגדרה זו מדובר הלכה למעשה על מקום בילוי בו אנשים אוהבים להעביר את הזמן הפנוי שלהם תוך קיום מפגש עם חברים או בני משפחה. אנשים הפוקדים מסעדת כמקום בילוי עושים זאת משום שהיא עונה על שני צרכים: הראשון, ארוחה מיוחדת וזמן לבלות עם אנשים אהובים. בעוד בישול ארוחה בבית עשוי לקחת זמן רב ואף להיות יקר יותר מאשר לאכול בחוץ, בישול ארוחה בבית הופך את הגשת המזון, הפינוי והניקיון לנטל עבור המארח אשר מפספס חלק ניכר מהארוחה בעיסוקים בחלק טכני של הגשת המזון ופינויו. לעומת זאת, בבילוי במסעדה, כל הסועדים יכולים להנות יחד מהאוכל, האווירה ואף מתחושת הפינוק שכל הפעולות הטכניות נעשות על ידי המלצרים.

אפילו בסדרות טלוויזיה ניתן לראות כי המסעדה מהווה פעמים רבות מקום מפגש ויש סצנות רבות המצולמות בה: כך למשל הפיצריה של פיץ'-פיט בסדרה בוורלי הילס 90210, בית הקפה "סנטראל פארק" בסדנה חברים ומסעדה בסדרה סיינפלד.

עולם המסעדנות התפתח רבות בשנים האחרונות ולאט לאט נוצרו יותר ויותר סוגים של מסעדות המחולקים לפי סוגי מזון, תרבויות, אווירה שמעוניין בעל המסעדה לשדר לציבור הלקוחות שלו ואף חלוקה לפי סוגים שונים של הכשרות לפי רמת הקפדה של רבנים שונים ועדות שונות.

דוגמאות לסוגי סיווג המסעדות: חלוקה לפי סוג המזון שמוגש: צמחוני, טבעוני, בשרי. חלוקה תרבותית: איטלקית, סינית, רומנית, רוסית. חלוקה לפי הסגנון שמעוניין בעל המסעדה לשדר: מסעדה מפוארת בעלת וכבי מישלן, פאב מקומי, מזנון מהיר, חומוסייה, בית קפה. חלוקה לפי סוג כשרות: גלאט כשר, כשר בשרי.

עם התפתחות התרבות השמה דגש על הנגשת מקומות ציבוריים לנכים, החלה חקיקה המחייבת מקומות ציבוריים לקיים תשתית המאפשרת הגעה של נכים: כך למשל, יצירת עליה המקבילה למדרגות המאפשרת גישה עם כיסא גלגלים, או לחילופין מעלית, חנייה לנכים, הגשת תפריט הכתוב בכתב ברייל ואף שירותים עם כניסה רחבה אשר יהיו נגישים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *