חזון קיימות לישראל

חזון קיימות לישראל

חזון קיימות מתייחס לאוכלוסיית ישראל אשר הולכת וגדלה וכיצד יש לתכנן את הסביבה בהתאם לשינויים השונים. המטרה של החזון הוא ליצור סביבה אשר גדלה בביטחון כלכלי ואזור יציב.

אופן הגדילה של מדינת ישראל דורש מאיתנו לפתח את הסביבה בצורה תומכת. כלומר, עלינו לדאוג לכך שגם בעתיד יהיו לנו משאבים ראויים להשתמש בהם. על מנת לדאוג לעתיד עלינו להתחיל לפעול כבר עכשיו ולשם כך הוקם חזון הקיימות לישראל. החזון מתייחס לכל ההיבטים השונים של הסביבה כולל גדילת האוכלוסייה, שינוי החברה וכן התייחסות מתמדת למצב הכלכלה. חזון קיימות לוקח בחשבון כיצד ייראו הערים, אלו תשתיות יהיו להן ובניהן, כיצד נספק לעצמנו מים ואנרגיה ומה יהיה מצבנו מבחינה אקולוגית.

חזון קיימות
חזון קיימות

חזון קיימות- לראות את התמונה המלאה

בניית חזון קיימות משמעותו לראות את התמונה המלאה, את כל הפרטים אשר יוצרים ואשר ייקחו חלק ממדינת ישראל. החזון עובר על כל הפרטים אשר יהיו משמעותיים במדינה ומתכנן כיצד לבנות כל אחד מהגורמים כבר עכשיו למען עתיד המדינה. למשל, אנו יכולים לראות כיצד באה לידי ביטוי ההתייחסות לתשתית המים- המצב היום הוא שהמדינה סובלת ממחסור מתמיד של מים ובמקביל האוכלוסיה הולכת וגדלה. על מנת לטפל במצב המים הנוכחי ולדאוג לכך שגם בעתיד תשמש התשתית כראוי. לכן, על פי החזון יש לדאוג לאספקת המים בצורה כזו שלא רק תספיק לתושבי מדינת ישראל לשתייה ורחצה אלא תספיק גם לחקלאות ושלא יגרעו מהנחלים את הזרימה. חזון קיימות עובר על כל הגורמים אשר ישמרו על עתידנו.

גם בכל הנודע למשק האנרגיה על מדינת ישראל לקחת אחריות להתפתחויות כבר היום על מנת שאפילו בעוד 15 שנה יהיה משק אנרגיה אשר מותאם לכלל התושבים. לכן כאשר מפתחים חזון קיימות מתייחסים לתצרוכת האנרגיה היום ועל תצרוכת האנרגיה העתידית ובהתאם מתכננים את המתקנים הנדרשים להכלת תצרוכת האנרגיה. מעבר לכך, חזון קיימות מתייחס לכל היבטי החברה כשהמטרה היא לעבוד כבר היום כדי שהמחר שלנו יהיה טוב יותר וכדי שהמדינה תוכל להכיל ולתת מענה מגורים ראוי לכל תושביה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *