ההיסטוריה חוזרת: בגדי הגוף מאז ועד היום

בגדי גוף הפכו לחלק נפרד מהמלתחה של רבות מאיתנו, אבל איך זה קרה ומה השתנה בהם לאורך השנים? יצאנו למסע אופנתי בזמן

אם גם את מוצאת את עצמך מפשפשת לאחרונה בארון הבגדים בחיפוש אחר בגד נוח ללבישה, את לא לבד. השהייה הארוכה באווירה הביתית השפיעה על רבות מאיתנו, ולא במקרה האופציות המובילות לחורף הקרוב הן חליפות הטרנינג והמעילים הגדולים. מושג הנוחות הפך לתיאור אופנתי מתמיד, ורשתות הבגדים לחלוטין זורמות עם הטרנד הזה. אלא שנוסף לרחב ולגדול, אנחנו רואות גם חזרה של בגד נוסף – בגדי גוף.

הצצה מהירה בחלונות הראווה  מוכיחה שלא מדובר בטרנד חדש. בגדי גוף נמצאים איתנו כבר מספר עונות, וגם בעונה הקרובה ממש לא נראה שהם מתכננים לעזוב. בפועל, הסיבה די ברורה. הם קלים ללבישה, הולכים טוב עם כל בגד, חוסכים את הדילמה של הבוקר ונראים נהדר על הגוף. לא נתקעים בקפלי עור, לא מציקים באזור המותניים, ומעניקים תחושה נעימה שהיא גם אופנתית. אבל מתי הפכו בגדי גוף לאופציה של פאשניסטיות ואיך זה קרה? בואו נחזור אחורה בזמן. 

בגדי גוף ב-2021 – טרנד חדש ישן

תחילת דרכם של בגדי גוף – כל מה שרציתן לדעת

כמו שאפשר לנחש, בגדי גוף התחילו בעולמות הספורט, בדגש על ההתעמלות והבלט. הם נכנסו לשימוש במחצית השנייה של המאה ה-19 על ידי מתעמל צרפתי, שחיפש פתרונות לבוש מתאימים ונוחים. קודם לכן, ספורטאים נתקלו בקושי בכל הקשור ללבוש שלהם, כי הם היו זקוקים לביגוד שלא יעכב או ימנע מהם להגיע לביצועים טובים, וזה לא תמיד היה פשוט. 

הגרסאות הראשונות של בגדי גוף היו כמובן שונות מאלה של היום. הן היו קצרות וצמודות, בעלות מחשוף קדמי רחב וכללו שימוש בחומרים כמו צמר או משי. עם השנים, בגדי גוף נשים וגברים החלו להשתכלל ולהשתנות, ולבסוף הפכו לתלבושת המוכרת והסטנדרטית של ספורטאים ואקרובטים.

בשנות ה-70, בגדי גוף כבר הפכו למצרך כמעט חובה. כולם לבשו אותם כחלק מהמלתחה האופנתית שלהם, וככל שהם היו צבעוניים, בולטים ומנצנצים יותר, התוצאה הייתה מוצלחת יותר. חלף עשור נוסף לפני שהתחלנו לראות את הגרסאות המתונות יותר, שנתנו כבוד גם לגוונים חד גוניים. דונה קארן למשל, כללה בקולקציה שלה בגדי גוף נשים בגרסה שחורה מינימליסטית. 

חזרתם של בגדי גוף בתקופה שלנו

במשך תקופה מסוימת, כמו שקורה עם בגדים רבים, בגדי הגוף פינו את מקומם לטובת אופציות אחרות, וכיכבו בעיקר אצל הספורטאים והספורטאיות. עד שבשנים האחרונות, הם חזרו אלינו מחדש. הודיס למשל, הוציאו בגדי גוף נשים במגוון צבעים וסגנונות, כשהדגש בדומה לכל הקולקציות של הודיס נמצא בחוויית נוחות מקסימלית. אם עדיין לא הצטרפתן לטרנד, באתר ובחנויות הודיס תוכלו למצוא בגדי גוף מושלמים שילוו אותך לכל מקום. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *