ביטוח אחריות מקצועית | פוליסת ביטוח | תאונת עבודה – אחריות מקצועית

אחריות מקצועית

 

ביטוח אחריות מקצועית הוא סוג של חוזה, החוזה הזה מעניק למבוטח את המבוטח באחריותו המקצועית אל הנפגע, ואותה אחריות מקצועית מתנהלת על פי הפוליסה הנרכשת.

אם כן דבר זה אומר שהנזק אשר נגרם לנפגע הוא אינו מבוטח אלא רק מידת האחריות של המבוטח כלפיו, כאשר המבוטח אינו נשוא באחריות חוקית לפגיעה.

 

לביטוח אחריות מקצועית אין תנאי ביט ולכן מוצאים הבדלים בין תכניות הביטוח השונות הקיימות. על כן יש צורך לבדוק את תנאי הביטוח שמוצעים לפני ההתקשרות ולדאוג להתאים אום עבור הצרכים המיוחדים של המבוטח.

יש צורך להתאים את תנאי הביטוח גם כאשר המבוטח מתכנן לצאת לפעילות בחו"ל, הביטוח שהוא רכש מכסה אותו באחריות כאשר הוא נמצא בגבולות ישראל, או בעת שהמבוטח מרחיב את פעילותו לתחומים נוספים אשר אינם כלולים בביטוח של אותו רכב וכד'.

 

אחריות מקצועית נערכת פעמים רבות על בסיס של הגשת תביעה.

המבטח בד"כ תוחם את הזמן שקרה המקרה לתקופת הביטוח או לתקופת המפרע.

בכדי לשמור על רצף שוטף של הכיסוי חשוב להקפיד על  חידוש הביטוח מדי שנה, ולהמנע ממצב שבו המבוטח עלול כביכול ליפול, על כן חשוב להקפיד על חידוש הביטוח אצל אותו מבטח.

 

ישנו ביטוח אחריות מקצועית שהוא גם עבור רופאים ועבור כל מה שקשור בעולם הרפואה והצוות הרפואי, הכיסוי ניתן לאחריות בשל מקרה ביטוח שקרה בתקופת הביטוח כאשר התביעה יכולה להיות מוגשת בכל זמן של מהלך תקופת הביטוח או לאחר תקופת הביטוח.

כמו כן אין צורך לרכוש ביטוח למי שפרש בכדי להבטיח כיסוי ביטוחי.

 

כאשר ישנה ביטוח אחריות מקצועית שהיא על בסיס של הגשת תביעה, אזי יש צורך לחדש את הביטוח מדי שנה ובכך הנכם מבטיחים את רצף הכיסוי הביטוחי.

בעת שמבוטח מחליט להפסיק את פעילותו הוא עדיין חשוף לאפשרות של תביעה שתוגש נגדו בשל התקופה שבה הוא היה עדיין פעיל.

נהוג גם לרכוש כיסוי מיוחד עבור הפסקת הפעילות, הכיסוי הזה נותן פתרון שהוא ביטוחי לתביעות של מקרים אשר קרו לפני הפסקת הפעילות המקצועית.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *