איכות הסביבה היא הדאגה של כולנו

איכות הסביבה

כל הורה מסתכל על הילד שלו ורוצה לדעת שהוא מעניק לו את הטוב ביותר. לעתים הטוב ביותר הוא מה שאנחנו נותנים באופן ישיר (כמו למשל יחס אישי) ולעתים הוא מה שאנחנו נותנים באופן עקיף כמו דאגה לסביבה שלנו.

איכות הסביבה היא כבר מזמן מושג שכולם משתמשים בו והתפקיד שלנו כבוגרים היא לשמור על העולם והסביבה בצורה האופטימלית על מנת שגם אנחנו נהנה ממנו וכך גם הדורות הבאים. השמירה על איכות הסביבה יכול להתבצע במספר פעולות פשוטות כמו למשל מיחזור, הפחתת הצריכה ומעבר לחשיבה אקולוגית. שינויים אלו לא חייבים לדרוש מאיתנו מאמץ גדול, אך התוצאות שלהם ייראו לאורך שנים רבות.

איכות הסביבה
איכות הסביבה

הפרדת פסולת כשמירה על איכות הסביבה

שמירה על איכות הסביבה היא קודם כל אחריות אישית ואין כל ספק שהיום היכולת להפריד פסולת התפתחה והיא זמינה עבור כל אחד. למעשה רוב מוצרי הפלסטיק שאנו צורכים היום מורכבים מאחוזים גבוהים מאד של חומר ממוחזר. פעולה פשוטה כמו למשל הפרדה של פסולת הנייר, הפלסטיק והמתכת יובילו לחיסכון עצום בפסולת, הפחתה של הרעלים הנוצרים מהטמנת הפסולת באדמה ונצילות מקסימלית של החומר. פעולת המיחזור היא אחת הפעולות הקלות ביותר לביצוע כשאנחנו רוצים לשמור על איכות הסביבה וכל שמתבקש מאיתנו לעשות הוא להחזיק בפחים נפרדים או אפילו קופסאות קטנות (כמו למשל במקרה של הפרדת קרטון) ולהשליך אותן לפח המיועד.

הפחתת הצריכה

כדי לדאוג לסביבה שלנו, מומלץ שנהפוך לצרכנים נבונים. מכאן אנו יכולים להבין כי שמירה על איכות הסביבה יכולה לעזור לנו לשמור גם על הכיס שלנו. הפחתת הצריכה משמעותה ייצור מופחת ופחות שינוע, מה שמוביל לשמירה על הסביבה על ידי הפחתת פסולת (גם גזים ופחמן אשר יוצאים מהמשאיות מהווים זיהום משמעותי). לכן, מומלץ לבחון לפני הרכישה האם יש לנו צורך במוצר, מומלץ לערוך פעילויות של החלפה כמו למשל של צעצועים לילדים או בגדים ובמידה וישנם ילדים במשפחה לשתף אותם בחשיבות של שמירה על איכות הסביבה וצרכנות נבונה שתוכל בסופו של דבר ללוות אותם לאורך המשך חייהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *