שמיכות חשמליות כתחליף של שמיכות חורף סטנדרטיות

בלילות חורף קרים, כשהגשם דופק על החלון והרוחות משתוללות ללא הרף, הדבר היחיד שאנו רוצים הינו חום ומה יכול להעניק חום לגופנו יותר מאשר שמיכות חורף חמימות ונעימות? שמיכה חשמלית יכולה גם היא להוות אופציה נהדרת.

כפי שידוע, שמיכות חשמליות יכולות להוות שמיכות חורף מעולות ולמנוע מהקרירות השוררת בחלל החדר להשפיע על חום הגוף שלנו במהלך השינה. שמיכה חשמלית אהודה בעיקר על אנשים בגיל השלישי בחודשי החורף הקרים משום שטמפרטורת גופם נוטה לרדת במהירות במהלך הלילה וקשה להם לחמם את גופם בשעת השינה בעזרת שמיכה רגילה בניגוד לצעירים מהם.

שמיכות חורף לא בטיחותיות

שמיכה חשמלית שומרת על המיטה חמימה ונעימה, גם בצורה מאוד הגיינית. אולם, יש הרבה בעיות בטיחות שמתרחשות בעיקר בעקבות שימוש בשמיכות חשמליות וצריך להיות בעלי מודעות לבעיות אלו על מנת למנוע תאונות עתידיות.

דבר ראשון לפני שמחליפים שמיכות חורף בשמיכות חשמליות, יש לקרוא את הוראות ההפעלה לפרטי פרטים ובמידה ולא מבינים סעיף כלשהו חשוב לברר לפשרו עם איש מקצוע מנוסה בתחום.

שמיכות חשמליות הן שמיכות חורף המתאימות למיטות עם מזרן קשיח ולא עם מזרן ספוגי או ספה רכה. בנוסף, חשוב לבדוק שהמשטח עליו מניחים את השמיכה הינו יציב ולא רעוע, כי תזוזה לא מתאימה או שבר במשטח יכולים לגרום לתאונה ולהצתה. עליכם לשמור על השמיכה על גבי המזרון ולתחום אותה בין הסדין לשכבת הכריות.

אסור בתכלית האיסור לקפל שמיכה חשמלית וזו על מנת להימנע ממצב של ריכוז של חום שעלול להוביל להצתה. בנוסף, קיפול השמיכה יכול לגרום לשבר במרכיבים הפנימיים או לעיקום של מתכות בתוך גוף החימום ומכאן למצב של חימום יתר. בנוסף, שימוש בשמיכה חשמלית יחד עם בקבוק חם או מכשירי חימום מסוגים אחרים יכול להביא לקיצור חיי השמיכה ולצמצום ביכולותיה.

בטיחות חשמלית עם שמיכות חשמליות

לפני השימוש בשמיכה חשמלית צריך לבדוק את התקע המתחבר לקיר ולבטח אותו. אם השמיכה לא מתחממת במהירות צריך לנתק אותה במיידית מן השקע ולקחת אותה לבדיקה תוך כדי שימוש עם שמיכות חורף מסוגים אחרים. בנוסף, במקרה של הפסקת חשמל יש להוציא מייד את השמיכה החשמלית מן המעגל החשמלי על מנת למנוע תאונות מיותרות והצתה.

לסיכום, שמיכות חשמליות אינן מוצר בטוח לחלוטין. חשוב לשים לב לתקלות מזעריות ולשמור על כללי הבטיחות. במקרה הצורך יש להשתמש עם שמיכות חורף אחרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *