מוזיאון תל אביב מאז ועד היום

מאז שנוסד בשנת 1932 ועד היום, מוזיאון תל אביב לאומנות הוא המוזיאון הגדול והחשוב ביותר בישראל. הוא אוצר בתוכו אומנות מודרנית עכשווית, אומנות ישראלית בתחומי עיצוב, צילום, רישום, אדריכלות ועוד. שווה ביקור.

אם אתם קוראים לעצמכם אוהבי אומנות, אנו מקווים שכבר דרכה כף רגלכם במוזיאון תל אביב לאומנות. אם לא, למה אתם מחכים?

מוזיאון תל אביב – ההיסטוריה

המוזיאון נוסד בשנת 1932, והוא נחשב למוזיאון הכי חשוב והכי גדול בישראל, בעיקר בשל מגוון ואיכות העבודות שהוא מציג- אומנות מודרנית עכשווית, אומנות ישראלית בשלל תחומים, כגון אדריכלות, עיצוב, צילום, רישום ועוד. נוסף לאלה הוא מציג גם אומנות מהמאה ה 16 ועד המאה ה 19.כמו כן, יש במוזיאון אגף נוער וגן פסלים

מוזיאון תל אביב לאומנות – הקמת המדינה

. מה שהופך את מוזיאון תל אביב לאומנות למקום חשוב כל כך הוא העובדה שבבית המוזיאון המקורי, שנקרא בית דיזינגוף, נערכה הכרזת העצמאות של ישראל, בשנת 1948. בהחלט סיבה מוצדקת למעמד שהוא קיבל.

מה יש לכם לחפש במוזיאון? בקצרה, תערוכות, אוספים, חנויות, ספרייה ואירועים מיוחדים.

בתחום התערוכות, כל תערוכה מקבלת תקופת הצגה ארוכה למדי. לצורך הדוגמא, תערוכה של ג'ף וול בשם "הנראות" מוצגת במוזיאון כבר מ ה 16 בספטמבר ויומה האחרון יהיה ב 25 בינואר 2014. זמן ההצגה והמעמד והמוניטין של המוזיאון- כל אלה הופכים אותו למקום הכי טוב עבור אמנים להציג את העבודות שלהם, ונכון להיום זה המקום שאליו כל אמן שואף להגיע.

באשר לאוספים, חלק נכבד מהאוספים הקבועים שיש במוזיאון הוענקו על ידי אמנים, נדבנים ופטרונים, מה שמעיד על תמיכה בינלאומית שהמוזיאון זוכה לה מצד אספנים בכל רחבי העולם.

כדי שתמיד נוכל לבוא ולראות את האוספים, מוזיאון תל אביב לאומנות מתפעל מחלקת שימור, שהתפקיד העיקרי שלה הוא להשגיח על אוסף האומנות במוזיאון ולטפל בו, כך שתמיד יהיה נגיש ומוכן להצגה בפני קהל הציבור. המשמרים בודקים את היצירות ועושים מה שצריך כדי למנוע הידרדרות במצבן.

במוזיאון יש 3 חנויות:

– החנות בבניין על שם שמואל והרטה עמיר שמציעה מבחר מוצרים, ביניהם קטלוגים של תערוכות המוזיאון, ספרים בתחומי אומנות שונים, גלויות וכרטיסי ברכה, כתבי עת בתחום האומנות ועוד.

– החנות בבניין הראשי מציעה בין השאר הדפסים, כרזות, אמנות בהוצאת המוזיאון וממוזיאונים בארץ ובעולם, ספרים מאוירים ומשחקים יצירתיים לילדים, מוסיקה קלאסית, ג'אז ומוסיקת עולם, סרטי וידאו ותקליטורים.

– ובחנות בביתן הלנה רובינשטיין תמצאו קטלוגים, ספרים וכרזות בהוצאת המוזיאון.

המוזיאון דואג לספק לקהל הרחב אומנות לא רק בצורה הדוממת שלה אלא גם החיה ונושמת, לדוגמא הצגות, מופעים מוסיקליים והרצאות. ובנוסף לאלה, יש גם הקרנות של סרטים זוכי פרסים, כמו "זכרונות" של רומן פולנסקי.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *