בצקים | מערוך לבצק סוכר | עיבוד בצק – מערוך

בצקים | מערוך לבצק סוכר | עיבוד בצק – מערוך

מערוך הוא כלי המסייע לרידוד בצק למצב שבו ניתן יהיה להכין ממנו מאפים שונים. אין הכרח לרכוש כלי יקר אבל חשוב ומומלץ לרכוש מערוך איכותי שיקל עליכם את מלאכת רידוד גוש הבצק.

יש המעדיפים את המערוך עם ידיות ויש- שבלעדיהן. רידוד הבצק במערוך עם ידיות מסייע לקבלת משטח אחיד. על מנת לקבל את המרקם הרצוי חשוב לבחור את סוג המערוך המתאים: לדוגמה, מערוך כבד ועבה יתאים לבצקים כמו בצק שמרים ובצק עלים ( בצקים בטקסטורה קלה) בעוד מערוך דק וארוך עשוי להתאים להכנת בצק פילו, שטורל, פסטה ועוד.

יש מערוכים מחומרים שונים: עץ, זכוכית, חרסינה, פלסטיק, שיד ועוד. ככל שהמערוך כבד יותר כך מלאכת הרידוד נעשית מעצמה ואינה מחייבת השקעת מאמץ. רצוי ומומלץ לבדוק את המערוך לפני קנייתו; שיהיה לכם נוח לעבוד אתו, שלא יהיו בו חריצים, שהוא לא יהיה עקום, שהוא מרדד היטב את הבצק.

היות שרבים בוחרים מערוך מעץ רצוי להקפיד לקמח אותו לפני הרידוד, כדי שהבצק לא יידבק בו, לנקותו עם מברשת או מטלית יבשה. מים עלולים לגרום לו נזק ואף לעקם אותו.

טיפ: מערוך מיסב – טבעת שתומכת בציר- מסתובב על צירו ומאפשר רידוד קל ופשוט. למערוך פלסטיק ניתן למזוג מים קרים המקלים על רידוד בצק פריך ומים חמים על רידוד בצק שמרים.  אם מי מהילדים שלכם אוהבים לסייע לכם לרדד בצק או להשתעשע ברידודו ניתן להשיג מערוך סיליקון המיועד לידיים קטנות.

בשורה התחתונה, חשוב לבחור מערוך שיהיה  לכם קל ופשוט לעבוד עמו. גם המערוכים הפחות זולים אינם יקרים, במיוחד כאשר בוחנים את עלותם מול התועלת שהם מביאים. מדובר במכשיר שימושי ביותר בכל מטבח. בהצלחה ובתיאבון.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *