בניה ירוקה בישראל | איכות הסביבה | קיימות – בניה ירוקה

בניה ירוקה בישראל | איכות הסביבה | קיימות – בניה ירוקה 

בניה ירוקה היא למעשה תהליך אשר אנו שומעים שלאחרונה מתנהלים לפי עקרונות אלה כל המבנים אשר מתוכננים עבור בניה ושימוש, כמו כן תוך כדי כך שומרים על שמירה של סביבה שהיא בריאה ותקינה, וכן השתדלות רבה במזעור הנזקים אשר נעשים לסביבה.

בניה ירוקה היא למעשה גישה מערכתית, אשר לפיה ניתן לבצע את תהליך התכנון של הבניה ותוך כדי כך גם לשמור על איכות חיים טובה ונכונה, המטרה של בניה ירוקה היא למעשה בכדי לנסות לחסוך כמה שיותר באנרגיה,במים, ובחומרי גלם שונים.

במהלך כל הבניה ישנה שיטה אשר ניתן לראות שמיישמים אותה לאורך כל הדרך, החל מהשלבים הראשונים של תכנון הבניה ועד לכניסת המגורים עצמם בבית.

למעשה כל המטרה של הבניה לפי השיטה הזאת זה בכדי שיהיה אפשרות ליצור סביבת מגורים שהיא נעימה ונוחה אשר שומרת על משאבים שאינם מתכלים ונגמרים, וכן על איכות סביבה.

כאשר בונים מבנים לפי תקן של בניה ירוקה אזי  ישנם עקרונות אשר מתנהלים על פיהם למשל:

שטחי הקירות, משתדלים לבנות את הקירות בצורה שהיא מצומצמת כמה שיותר, וכן גם את החלונות והדלתות, אם רוצים לבצע את הבנייה בצורה הטובה ביותר אזי אפשר לבצע את הבניה בצורת מבנה עגול, או עם משטחים כדוריים.

כאשר בונים לפי בניה ירוקה אזי צריכים לתכנן את הבית באופן כזה שתהיה טבלת שמש, כי היא למעשה ההשפעה החשובה ביותר על כמות הקרינה אשר נכנסת אל תוך המבנה.

יש צורך לנסות לשמר את האנרגיה לאורך זמן,  ועל כן עושים שימוש בבידוד תרמי, המטרה היא למנוע שהחום יברח או יכנס אל המבנה, על ידי כך למעשה מקטינים את השימוש שנעשה עם אמצעים שונים של חימום וקירור.

כאשר עושים שימוש בבניה ירוקה אז יתכן מאד ותהליך זה יצא יותר יקר מאשר תהליך של בניה רגילה, אך אם אנו מסתכלים על טווח שהוא רחוק אזי אנו יכולים לראות שישנו חסכון שהוא משמעותי בכל ההוצאות של הדיירים, ועל כן הבתים של בניה ירוקה הופכים להיות פופולאריים יותר.

בניה ירוקה  מעניקה את האפשרות להשתמש בחומרי גלם ידידותיים לסביבה הללו עוזרים למנוע את הנזקים לכל מיני מערכות אקולוגיות שונות, כמו כן זה מעניק איכות ונוחות לבית גם מבחינת החלקים הפנימיים של הבית וגם מהחלקים החיצוניים, ואכן זה מעניק הצלחה לטווח הרחוק לכל הסביבה כולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *