בישול ביתי | ספרי בישול | מסעדת שף | מתכונים – בישול

בישול ביתי | ספרי בישול | מסעדת שף | מתכונים – בישול

יכולות הבישול של כל אחד מאתנו באים ממקור שונה, בעלי איכויות אחרות ולא כל אדם יכול להעיד על עצמו כי הוא טוב בבישול. לדעת את רזי הבישול ולבשל באופן מקצועי זה אינו רק מקצוע אלא אומנות בפני עצמה. כיום השפים הגדולים בעולם הם אנשים מכובדים ומפורסמים שעיני כל נשואות אליהם כדי לדעת מה מתחדש במטבחי השפים ומה הוא הבישול החדש שיהיה פופולרי בצלחותיהם של אנשים במסעדות.

אחד הבילויים המועדפים ביותר על אנשים הוא בילוי במסעדות. מכיוון שבישול הוא לא הצד החזק של רבים מאתנו, כאשר אנו רוצים להתפנק בארוחה טובה ומזון איכותי, תפריט עשיר ומגוון ומאכלים מיוחדים אנו פונים לאחת המסעדות החביבות עלינו או שקבלנו המלצות עליה ושם נבלה זמן נעים עם אנשים שאנו אוהבים סביב אותו השולחן ונהנה מבישול איכותי ומיוחד.

ספרי בישול רבים יוצאים לאור מדי שנה וישנם ספרי בישול בכל הנושאים ומיגוון רב של מתכונים למאכלים מגוונים. נכתבים ספרי בישול על ידי שפים מקצועיים ומוכרים ויש גם ספרי בישול של אנשים חובבי בישול שמתמחים בנושא מסויים בתחום האוכל. למשל קונדיטוריה היא נישה בבישול בפני עצמה. קונדיטוריה שתחתה אופים מיגווןם של עוגות ומאכלים מתוקים , מיני קינוחים מיוחדים , עוגיות ומאפים. בכל מסעדה מעבר לשף הממונה על הבישול במסעדה יש גם קונדיטור שאחראי על הקינוחים במסעדה, זוהי נישה חשובה מאוד בענף המסעדנות והיא עומדת בקו אחד עם בישול האוכל.

בכל מסעדה קיים פס קר ופס חם. בפס הקר מכינים את כל ההכנות לבישול. חותכים ירקות, מערבבים חומרים ומחלקים לפי מנות.בפס הקר גם מכינים את כל האוכל הקר שאינו זקוק לבישול, למשל מנות ראשונות, סלטים וכדומה. בפס החם נעשים כל הבישולים הארוכים, הטיגון, והחימום של המזון. ממנו יוצאות המנות החמות לצלחת. במסעדות רבות ישנה חשיבות רבה לצילחות של המנות ואין זה מספיק להוציא מנה מהבישול ולשים אותה על צלחת. יש לצלחת ולסדר את המנה על הצלחת ולהתייחס למספר ככלים של קומפוזיציה סידור, צבע וטעם ממש כמו באומנות. החשיבות הרבה של הצילחות היא מתוך ההבנה של תחום הבישול כי אנו מתיחסים לויזואליה של האוכל עוד לפני שאנו טועמים אותו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *